výživa

Špenát - co ani Pepek námořník nevěděl ;-)

A jsme zde s další lokální superpotravinou, špenátem, nabitým tunami živin a minimem kalorií.

Tmavě zelené listy špenátu jsou důležité správný stav pokožky, vlasů, kostí a dodávají lidskému organizmu bílkoviny, železo, vitamíny a minerály.

Možné zdravotní výhody konzumace špenátu zahrnují mj. zlepšení kontroly nad krevní glukózou u diabetiků, snížení rizika rakoviny, snížení krevního tlaku, zlepšení stavu kostí, snížení rizika vzniku astma a další.

Kategorie: 

Kurkuma - "žlutý zázvor"

Dnes bych vám ráda přiblížila kurkumu, o jejíž léčivých účincích se postupně dovídáme z různých stran. V Asii se účinky kurkumy využívají již po staletí. Kurkuma je tam známa díky svým třem vlastnostem: jako koření, barvivo i jako tradiční léčivý prostředek.

Kategorie: 

Jak na detoxikaci? Začněte s chlorelou.

Ráda bych navázala podle slibu na svůj článek z minulého pondělí. Dnes vám zkusím přiblížit pozitiva chlorely, resp. jejího užívání na náš organismus. Tento produkt patří k těm, které doma pravidelně užíváme, a to včetně našich dětí. Neřešíme jejím užíváním žádné onemocnění, bereme ji jako prevenci. Věřím, že po přečtení mého příspěvku se k nám pár z vás přidá:-)
 

Kategorie: 

Kapusta - lokální nutriční BOMBA

Každý list kapusty, který přežvýkáte přidá jednu větvičku na strom vašeho života.

turecké přísloví

 

Jeden šálek nakrájené kapusty obsahuje 33 kalorií, 9% DDD (doporučená denní dávka) vápníku, 206% DDD vitamínu A, 134% DDD vitamínu C a neuvěřitelných 684% DDD vitamínu K. Rovněž obsahuje síru, měď, hořčík, železo, mangan a fosfor.

Kategorie: 

Víte, co přesně je v hranolkách z McDonald’s?

brambory - McDonald’s používá brambory nazvané červenohnědý Burbank. Tyto brambory mají krásný oválný vzhled a právě správné množství cukru. Přebytek cukru může ovlivnit chuť a přidat vůni spáleniny, ale to je nemožné, protože společnost používá proces bělení. Během tohoto procesu je přebytek cukru odstraněn.

Kategorie: 

Chia semínka - vše, co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat II.

Toto je druhá část článku o chia semínkách, první část najdete zde.

7. Chia semínka mohou zlepšit určité krevní markery, které snižují riziko srdečních onemocnění a cukrovky typu 2

Kategorie: 

Spirulina - zelené zlato

Dnes jsem trochu váhala, kde s tématem vitamínů a minerálů začít. Na začátku cítím potřebu zdůraznit, že přestože sami máme k výživě zdravý přístup, je nám na základě různých dostupných studií a dalších informací jasné, že není možné dostat vše potřebné do těla pouze prostřednictvím stravy.

Kategorie: 

Plnotučná potravina podporující zdraví vašeho srdce a štíhlý pas

Mýtus o tom, že potraviny s vysokým obsahem tuků ucpávají vaše cévy a "přidávají polštáře" na vaše boky, stále přežívá. Je to ovšem jen mýtus - hlavně v případě, že se začneme bavit o nejtučnějším ovoci na zemi - avokádu (Persea americana). 

Ve skutečnosti dává věda avokádům vysoké známky, pokud jde o ochranu srdce a udržování zdravé váhy. Před nedávnem si HASS Avocado Board (komise) objednala přezkoumání studií zaměřených na avokádo a jejich živiny.

Kategorie: 

Olejové úterky - kokosový olej I.

O kokosovém oleji bych mohla sepsat celou knížku. Mým cílem je však postupně přinést stručnější informace, které budou nejen zajímavé, ale i užitečné.
Níže přináším překlad první části jednoho z mnoha článků na téma "Kokosový olej". 
Ještě bych úvodem chtěla zmínit fakt, že existují dva typy kokosového oleje: jeden s kokosovou vůní i chutí a druhý bez kokosové vůně a chuti. Těch druhých je na trhu méně, ale mezi jejich výhody patří širší možnost využití v kuchyni (nejen pro sladká jídla). Tento olej má vysoký kouřový bod, a tak na něm bez obav můžete i smažit. 

Kategorie: 

Stránky