Celý archiv

Publikováno: Po, 08/11/2014 - 10:00

Mýtus o tom, že potraviny s vysokým obsahem tuků ucpávají vaše cévy a "přidávají polštáře" na vaše boky, stále přežívá. Je to ovšem jen mýtus - hlavně v případě, že se začneme bavit o nejtučnějším ovoci na zemi - avokádu (Persea americana). 

Ve skutečnosti dává věda avokádům vysoké známky, pokud jde o ochranu srdce a udržování zdravé váhy. Před nedávnem si HASS Avocado Board (komise) objednala přezkoumání studií zaměřených na avokádo a jejich živiny.

Publikováno: Po, 08/11/2014 - 09:00

Krásné pondělí ráno všem:-) Doufáme, že jste si uplynulý víkend užili do sytosti a jste plní energie! My jsem mimo pohybové aktivity víkendové večery trávili přípravou dalších článků pro vás a částečně i "brainstormingem" ;-) Jedním z jeho výstupů je i nová infografika, která vám počínaje dneškem bude pomáhat v orientaci v uveřejněných článcích. Ne vždy bude u jednotlivých příspěvků níže uvedený set kompletní, ale pokud bude tématicky sedět, použijeme je.

 

Publikováno: Pá, 08/08/2014 - 15:51

Máte málo času na cvičení? Co se cvičení týče - chcete maximální výsledek za minimum času? Nechce se Vám investovat čas ani peníze docházením do tělocvičny? Pokud jste si alespoň na jednu otázku odpověděli kladně, pak jste již asi uvažovali o tom zkusit HIIT a pokud ne, pak čtěte dále ;-)

Publikováno: Čt, 08/07/2014 - 12:35

Vezmeme prázdnou skleničku s rozprašovačem, nalejeme do ní nějaký alkohol nebo obyčejnou Alpu a pak dovnitř nastrkáme alespoň 15-20 hřebíčků a necháme vylouhovat.

Po 2 dnech (lépe však po dvou týdnech) můžeme roztok použít jako repelent. Roztok díky hřebíčku zhnědne, což je pro nás ukazatel správného louhování. Hřebíček nevyndavejte - je to zbytečná práce:-) 

Publikováno: Čt, 08/07/2014 - 06:42

V dnešní části si dovolím přeskočit plánovaný článek o chytrých váhách a zařadit jeden produkt z kategorie "ostatní" - aktuální s ohledem na stále silné sluneční záření, na tento týden uveřejněný článek o všeobecném nedostatku vitamínu D a na mé včerejší čilé  komunikaci s výrobcem.

Publikováno: St, 08/06/2014 - 17:49

Dnes bych ve světle "alternativní" středy chtěla vaši pozornost nasměrovat na úžasná chia semínka. Zatím se jim nedostává tolik pozornosti, jak by si tato superpotravina zasloužila. Její přínos pro zdraví, výživu i štíhlou linii je ale nepopiratelný. 
Níže přináším překlad článku, který vám pomůže udělat si lepší obrázek o tomto malém semínku.
Při posuzování benefitů berte, prosím, uvedená fakta jako celek. Minimálně jedno ze zjištění by vás, hodnoceno izolovaně, mohlo zklamat ;-) 

Publikováno: Út, 08/05/2014 - 22:38

O kokosovém oleji bych mohla sepsat celou knížku. Mým cílem je však postupně přinést stručnější informace, které budou nejen zajímavé, ale i užitečné.
Níže přináším překlad první části jednoho z mnoha článků na téma "Kokosový olej". 
Ještě bych úvodem chtěla zmínit fakt, že existují dva typy kokosového oleje: jeden s kokosovou vůní i chutí a druhý bez kokosové vůně a chuti. Těch druhých je na trhu méně, ale mezi jejich výhody patří širší možnost využití v kuchyni (nejen pro sladká jídla). Tento olej má vysoký kouřový bod, a tak na něm bez obav můžete i smažit. 

Publikováno: Út, 08/05/2014 - 21:37

V následujících týdnech vám přineseme spoustu receptů, ve kterých se bude jako jediný spotřebič, který budete pro přípravu receptu potřebovat, vyskytovat crockpot (čti krokpot) neboli slow-cooker (= pomalý vařič). Pokud tento termín slyšíte poprvé, seznamte se prosím ;-) I když to na první pohled nevypadá, crockpot je jedním z nejekonomičtějších a zároveň nejzdravěji potraviny připravujících spotřebičů, jaký si můžete do domácnosti pořídit. Jakmile jej jednou vyzkoušíte, zůstane natrvalo ve vaší kuchyni. Sami pak začnete s crockpotem experimentovat.

Publikováno: Po, 08/04/2014 - 09:52

Nově uveřejněná studie na velkém vzorku populace opět potvrdila, že i krátkodobé intenzivní cvičení může být pro vás prospěšné. 

Studie publikovaná v Journal of the American College of Cardiology zkoumala spojitost mezi běháním a rizikem úmrtí na vzorku 55.137 mužů a žen (ve věku 18 až 100 let). Zkoumaní pravidelně navštěvovali kliniku Cooper Clinic a Cooper Institute v Dallasu, kde prošli zdravotními testy a museli vyplnit kompletní zdravotní dotazník, který zahrnoval i otázky zaměřené na cvičení (mj. jak často běhají, jaké vzdálenosti a jakou rychlostí).

Publikováno: Po, 08/04/2014 - 09:00

Navazuji s další ukázkou z knihy na článek zde

Uvedená ukázka potvrzuje to, o čem jsem psala. Na začátku opravdu není lehké vydržet. Důležitá je samozřejmě motivace i podpora nejbližšího okolí. Nefunguje přístup – přes týden to vydržím a o víkendu si dám pauzu. Pak tělo nebude reagovat žádaným způsobem. V podstatě není správný celý takový postoj. 

Publikováno: Po, 08/04/2014 - 08:00

1. spěte pravidelně 7-8 hodin - choďte spát a vstávejte co nejčastěji ve stejnou dobu (časové výkyvy nedělají organismu dobře) - velmi rychle zjistíte, že večer se cítíte v danou dobu přirozeně ospalí a ráno nepotřebujete budík:-)

2. mějte na paměti, že spánek před půlnocí je vydatnější - hodina spánku před půlnocí vydá za dvě hodiny po půlnoci; 

3. před spaním omezte sledování novinek na mobilu; eliminujte Kindle, iPad a jiná elektronická čtecí zařízení a raději sáhněte po skutečné knize

Publikováno: Po, 08/04/2014 - 07:00

O pšenici, resp. o lepku se mluví čím dál více v nejen souvislosti s jejím vlivem na naši váhu, ale i na naše zdraví. I u nás, kdo nemáme diagnostikovanou alergii na lepek, se po jeho vyloučení velmi rychle ukáže pozitivní dopad na některé oblasti našeho života. Např. lépe se vám začne spát, pravidelněji vylučujete, nejste tolik unavení, apod. Nejde o příznaky, které běžíte hned řešit s lékařem, ale při jejich absenci se vám může hodně ulevit. 

Publikováno: Po, 08/04/2014 - 06:00

Přečtete si, co se může stát vašemu tělu, když dostatečně nespíte.

 

 

Publikováno: Po, 08/04/2014 - 05:00

V dnešní části přehledu "chytrých zařízení" pro sledování zdravotních parametrů bych se rád k krátkosti zmínil o pulsmetrech a oxymetrech. První část věnující se tlakoměrům najdete zde.

Publikováno: Po, 08/04/2014 - 04:00

Přečtete si, co se může stát vašemu tělu, když dostatečně nespíte, a to již po jedné noci.

Po jedné noci...

 

Stránky