Celý archiv

Publikováno: Po, 08/04/2014 - 09:00

Navazuji s další ukázkou z knihy na článek zde

Uvedená ukázka potvrzuje to, o čem jsem psala. Na začátku opravdu není lehké vydržet. Důležitá je samozřejmě motivace i podpora nejbližšího okolí. Nefunguje přístup – přes týden to vydržím a o víkendu si dám pauzu. Pak tělo nebude reagovat žádaným způsobem. V podstatě není správný celý takový postoj. 

Publikováno: Po, 08/04/2014 - 08:00

1. spěte pravidelně 7-8 hodin - choďte spát a vstávejte co nejčastěji ve stejnou dobu (časové výkyvy nedělají organismu dobře) - velmi rychle zjistíte, že večer se cítíte v danou dobu přirozeně ospalí a ráno nepotřebujete budík:-)

2. mějte na paměti, že spánek před půlnocí je vydatnější - hodina spánku před půlnocí vydá za dvě hodiny po půlnoci; 

3. před spaním omezte sledování novinek na mobilu; eliminujte Kindle, iPad a jiná elektronická čtecí zařízení a raději sáhněte po skutečné knize

Publikováno: Po, 08/04/2014 - 07:00

O pšenici, resp. o lepku se mluví čím dál více v nejen souvislosti s jejím vlivem na naši váhu, ale i na naše zdraví. I u nás, kdo nemáme diagnostikovanou alergii na lepek, se po jeho vyloučení velmi rychle ukáže pozitivní dopad na některé oblasti našeho života. Např. lépe se vám začne spát, pravidelněji vylučujete, nejste tolik unavení, apod. Nejde o příznaky, které běžíte hned řešit s lékařem, ale při jejich absenci se vám může hodně ulevit. 

Publikováno: Po, 08/04/2014 - 06:00

Přečtete si, co se může stát vašemu tělu, když dostatečně nespíte.

 

 

Publikováno: Po, 08/04/2014 - 05:00

V dnešní části přehledu "chytrých zařízení" pro sledování zdravotních parametrů bych se rád k krátkosti zmínil o pulsmetrech a oxymetrech. První část věnující se tlakoměrům najdete zde.

Publikováno: Po, 08/04/2014 - 04:00

Přečtete si, co se může stát vašemu tělu, když dostatečně nespíte, a to již po jedné noci.

Po jedné noci...

 

Publikováno: Po, 08/04/2014 - 03:00

Pokud by člověk posuzoval úspěšnost České Republiky v rámci EU po 10 letech působení prostřednictvím porovnání dostupnosti konkrétního typu zboží (v tomto případě elektronických trackerů sledujících a měřících jeden nebo více zdravotních parametrů), asi by byl závěr o její úspěšnosti tristní. I tak je základní výběr dostupný v ČR natolik široký, že pokládám za důležité přijít s jednoduchým přehledem - recenze jednotlivých značek a modelů přijde později.
V dnešním příspěvku bych se rád zaměřil na tlakoměry.

Publikováno: Po, 08/04/2014 - 02:00

Nadváha komplikuje lidem život. Nejde ani tak o krásu, jako o zdraví. S přibývajícími kily ztrácíme vitalitu, energii a naopak umocňujeme šanci onemocnět. Nejsme sami, máme velmi účinné pomocníky. Jaké? „Spolubojovníci“, kteří jsou při redukci nadbytečných kil na naší straně:

L- karnitin

Aminokyselina, která podporuje metabolismus tuků. Je obsažen mimo jiné ve skopovém a jehněčím mase. Lidé v zemích kolem Středozemního moře vědí své.

Publikováno: Po, 08/04/2014 - 01:00

Jaké jsou nejlepší zdroje vitamínu D? Nedostatek vitamínu D je velmi běžný u všech "ne-přírodních" národů. Podle nedávné studie National Health and Nutrition Examination Survey má 42% Američanů problémy vyplývající z nedostatku vitamínu D.

Publikováno: So, 08/02/2014 - 02:00

Je nám jasné, že vám bude chvíli trvat se zorientovat v našich příspěvcích. Pro zjednodušení jsme pro vás připravili názorný přehled, KDY a CO budeme zveřejňovat. Jak vidíte níže, ambice máme velké. Někteří z vás se budou na naše stránky vracet v pravidelných intervalech, jiní si můžou nastavit jen sledování vybraných témat.

Publikováno: Pá, 08/01/2014 - 01:00

Tak konečně… ;-) Od roku 2012, kdy jsem sám začal s implementací některých změn v mé výživě a životním stylu jako takovém jsem snad stokrát musel odpovídat na dotazy “Jak jsi to dokázal?”, “Co jíš?” nebo “Jak cvičíš?” v okamžiku, kdy jsem se setkal s některým z mých přátel, který mne pár měsíců neviděl. A - obvykle nebyl čas ani na to vysvětlit základní podstatu, natožpak jít do detailů. I přes mé plné nasazení (zaměstnanecký poměr s 12+ hodinovou pracovní dobou…) jsem souhlasil s koučinkem několika přátel, ale sám jsem od začátku cítil, že TO TAKTO NEPŮJDE.

Publikováno: Čt, 07/31/2014 - 18:54

Vím, ten název nezní moc česky, ale jak byste přeložit "ManMaker"? Něco (cvičení), co z vás udělá CHLAPA? A co naše drahé polovičky? Znám několik takových, které menmejkry (s nižší zátěží) cvičí a nevypadají ani náhodou jako chlapi ;-) No nic, necháme název názvem a jdeme na to!

Publikováno: Čt, 07/31/2014 - 13:58

Nová studie odhalila, že pravidelné užívání probiotik může zlepšit krevní tlak. 

Probiotika jsou živé mikroorganismy (přirozeně se vyskytující bakterie v trávícím traktu), které jsou pokládány za zdraví přínosné. Jsou například obsaženy v některých jogurtech a potravinových doplňcích. Výzkumníci zjistili, že užívání probiotik snížilo systolický krevní tlak (vyšší číslo) v průměru  o 3.56 mililitru rtuťi (mm Hg) a diastolický tlak (nižší číslo) v průměru o 2.38 mililitru rtuťi (mm Hg) při porovnání s kontrolní skupinou, která probiotika neužívala.

Publikováno: Čt, 07/31/2014 - 10:57

Zpráva publikovaná 20.6.2014 v časopise Alzheimer's & Dementia popisuje ochranný efekt suplementace rybím olejem na uchování mozkového objemu a kognitivních funkcí u starších mužů a žen.

Publikováno: Čt, 07/24/2014 - 21:10

Rozhodli jsme se, že každé úterý zasvětíme olejům. Stále více lidí žádá informace o rostlinných olejích z různých semen a ořechů, které obsahují nenasycené mastné kyseliny, vitamíny, minerály, lecitiny a fytosteroly. To vše má vliv na zdraví ať už jako prevence nebo součást léčby civilizačních chorob. Takové oleje obvykle nekoupíte v supermarketu, a když ano, tak je jejich nabídka hodně omezená. Rozhodně je lépe zajít do vybraných obchodů zdravé výživy nebo zvolit nějaký e-shop. Sami jsme doma zkusili více zdrojů a rádi doporučíme ty nejvhodnější.

Stránky