Výživa

Jak potěšit zažívací trakt?

Odpověď je jednoduchá. Kysaným zelím. Někdo jej miluje, někdo ho nemusí. Přitom je jednou z fermentovaných potravin, která patří k české kuchyni již od nepaměti. Většina z nás jí zná v té klasické podobě - bílé a s kmínem. Díky našemu 4-letému pobytu v Bavorsku, kde je kysané zelí v podstatě základem jídelníčku, jsme poznali i další, velmi chutné varianty, jak z bílého, tak i červeného zelí. Vynásobte obě varianty tak dvaceti druhy příchutí (nejenom koření, ale i různé druhy ovoce a zeleniny, které Bavoráci do zelí v procesu kvašení přidávají) a získáte nekonečno možností a chutí.

Kategorie: 

Zvyšte svůj duševní výkon vanilkou

Je těžké najít někoho, kdo nemá rád chuť vanilky, ale ještě těžší je najít někoho, kdo ví, jak silná může být vanilka v případě zlepšení kognitivní výkonnosti. Ukazuje se, vanilka je více než příjemná příchuť a populární vůně pro osvěžovače vzduchu (což také může zvýšit inteligenční potenciál).

Kategorie: 

Vitamíny K1 a K2 vs. osteoporóza a kalcifikace cév

“One size fits all” (z angličtiny “univerzální velikost”).  To mě potěší u baseballových čepic, ale nadzvihne ze židle u “univerzální diety”… Na trhu se bohužel objevuje stále spousta “výživových poradců”, kteří pro vás za nemalý peníz připraví “osobní jídelníček”.

Kategorie: 

Žlučník - malý, ale důležitý

 

Někteří lidé stále své tělo zatěžují obecně nevhodnými potravinami. Jednou z cest, jak se tělo ozve, že se mu něco nelíbí, je podrážděný či oslabený žlučník. V takovém případě je vhodná speciální strava.

 

Pro koho je vhodná?

Kategorie: 

Kokosový cukr - sladidlo budoucnosti?

Z mnoha našich předchozích článků již víte, že milujeme kokos. Vede jednoznačně kokosový olej. Obsahuje kyselinu laurovou, která má antivirální, antimikrobiální a imunitu posilující účinky. Účinná je i v boji proti některým typům rakoviny. K tomu přidejte námi tolik vyzdvihované triglyceridy se středně dlouhým řetězcem (MCT), které tělo dokáže využít jako zdroj energie namísto glukózy a je jasné, proč je právě kokosový olej naším favoritem. Stejné platí i pro kokosovou moučku i strouhaný kokos.

Kategorie: 

Hořčík: cesty k doplnění

Dnešní částí ukončuji mini-seriál o hořčíku - jak jsme pochopili z komentářů na Facebooku i emailem, asi tou nejdůležitější - preventivními a léčebnými kroky vedoucími k dostatečné hladině hořčíku ve vašem těle.

V předchozím díle jsem již naznačil, že narozdíl od jiných minerálů/vitamínů a fytonutrientů má hořčík výhodu v poměrně vysoké biodostupnosti, pokud je aplikován přes kůži a to jak ve formě krému/pleťového mléka tak i ve formě magneziových koupelí. A tak si dovolím i tento článek rozdělit do dvou částí.

 

Kategorie: 

Průvodce zdravým grilováním, II. díl

Pokračuji se slíbenou druhou částí věnovanou zdavějšímu grilování. Dnes bez důkladné Veroničiny korektury a tak můžete naplno zažít to, co ona každý den - začít číst větu a před jejím dočtením se v ní úplně ztratit ;-)

 

Výběr masa

Kategorie: 

Stránky