Výživa

Rýžový olej, ano či ne?

Možná jste sami zaznamenali nováčka na regálech s oleji - olej z rýžových otrub/klíčků. Některé obchodní řetězce se navíc snaží podpořit prodej zaváděcími cenami a jak je obvyklé, využívají pouze jeden konkrétní prodejní argument. Bez toho, aby zákazníkům předložily všechny plusy a mínusy a nechali rozhodnutí, zda produkt koupit či ne, na něm. Byl jsem osloven dvěma z našich čtenářů, abych se k oleji z rýžových otrub vyjádřil z pohledu jeho využití ve zdravé kuchyni.

Kategorie: 

Olivový olej proti rakovině?!? Ano!!!

Extra panenský olivový olej (EVOO) patří od samého začátku mezi preferované zdroje tuků (patří mezi mononenasycené, i když obsahuje i část nasycených MK) a jak jsme se již několikrát zmiňovali, poslední dobou se potvrzuje, že je vhodný i pro lehkou tepelnou úpravu.  

Kategorie: 

Černý rybíz, zapovězené ovoce

Někdo ho miluje, jiný ho nemusí. Ti druzí obvykle nemají rádi kyselé ovoce jako takové nebo si v případě černého rybízu (Ribes nigrum) stěžují na “vůni” myšiny. Patříte-li do té první skupiny, pak vězte, že černý rybíz není jen výborným zdrojem vitamínu C (ve 100g je ho 181 mg, což je 302% doporučené denní dávky), ale i vitamínů A a E (5%), manganu (13%), železa, draslíku (9%), vápníku, hořčíku a fosforu (6%). Díky poměrně nízkému obsahu cukrů (ve 100 g najdete cca 3 g fruktózy a 3 g glukózy) a převaze vitamínů, minerálů a fytonutrientů patří k námi preferovanému ovoci.

Kategorie: 

Nasycené či nenasycené

Tak jak to vlastně s těmi tuky je? Sice jsme se tématu v našich příspěvcích již vícekrát dotkli, ale stále nemá každý čtenář jasno. Pojďme se tedy na dané téma podívat znovu, zase trochu z jiného úhlu.
 
Tři důležité fakty, které opakujeme každému na potkání:

Tuky přijaté v potravinách

1) prioritně netvoří tuky v těle
2) jsou pro nás důležité
3) nepředstavují nutně zlo

 

Kategorie: 

Sladký neznamená zdravý - II.

Rád bych dnes navázal na první část příspěvku o sacharidech. V současné době žijeme v zajetí sacharidů. Jako houby po dešti se množí cukrárny, pekárny, výrobny těstovin a ovocných šťáv. Bílá mouka je základní potravinou každé kuchyně. Cukr se používá při konzervaci mnoha potravin.

Kategorie: 

Oslaďte si život – s bio mandlemi

Jak se ukazuje, stále nejsou obecně doceněné přínosy konzumace různých oříšků a semen. Proto i jejich konzumace je spíše nárazová. Uvažujme však pouze o konzumaci těchto potravin bez jejich dalších úprav typu smažení a solení. Dnes se krátce zastavíme u přínosů sladkých mandlí.

Konzumace sladkých mandlí vám dodá psychickou pohodu, mladistvější vzhled a už 10 kousků tohoto potěšení vám doplní potřebné minerály, vitamíny, antioxidanty a zdravé tuky.

Kategorie: 

Potraviny harmonizující hormony a zmenšující pas

Jaká bude první věc, když se řekne hormonální nerovnováha?

Možná si hned vzpomenete na ženy, které procházejí menopauzou, i když hormonální změny ovlivňují každého od narození až do smrti. Nejvýraznější změny se dějí, když je ženě kolem 40 až 50 let. Ale první příznaky můžete pozorovat již kolem 35. roku. 

Kategorie: 

Sladký neznamená zdravý - I.

V poslední době se naštěstí stále častěji objevují články a informace v různých médiích o škodlivosti cukru. Ovoce, které vždy bylo synonymem zdraví, se při pohledu na obsah cukru začíná jevit jako nebezpečná potravina. Také pečivo ve všech podobách je nositelem především obrovského množství sacharidů. Co se pečiva týče, máme co do činění s dalším paradoxem rádoby zdravé výživy.

Kategorie: 

Stránky