Výživa

Nasycené či nenasycené

Tak jak to vlastně s těmi tuky je? Sice jsme se tématu v našich příspěvcích již vícekrát dotkli, ale stále nemá každý čtenář jasno. Pojďme se tedy na dané téma podívat znovu, zase trochu z jiného úhlu.
 
Tři důležité fakty, které opakujeme každému na potkání:

Tuky přijaté v potravinách

1) prioritně netvoří tuky v těle
2) jsou pro nás důležité
3) nepředstavují nutně zlo

 

Kategorie: 

Sladký neznamená zdravý - II.

Rád bych dnes navázal na první část příspěvku o sacharidech. V současné době žijeme v zajetí sacharidů. Jako houby po dešti se množí cukrárny, pekárny, výrobny těstovin a ovocných šťáv. Bílá mouka je základní potravinou každé kuchyně. Cukr se používá při konzervaci mnoha potravin.

Kategorie: 

Oslaďte si život – s bio mandlemi

Jak se ukazuje, stále nejsou obecně doceněné přínosy konzumace různých oříšků a semen. Proto i jejich konzumace je spíše nárazová. Uvažujme však pouze o konzumaci těchto potravin bez jejich dalších úprav typu smažení a solení. Dnes se krátce zastavíme u přínosů sladkých mandlí.

Konzumace sladkých mandlí vám dodá psychickou pohodu, mladistvější vzhled a už 10 kousků tohoto potěšení vám doplní potřebné minerály, vitamíny, antioxidanty a zdravé tuky.

Kategorie: 

Potraviny harmonizující hormony a zmenšující pas

Jaká bude první věc, když se řekne hormonální nerovnováha?

Možná si hned vzpomenete na ženy, které procházejí menopauzou, i když hormonální změny ovlivňují každého od narození až do smrti. Nejvýraznější změny se dějí, když je ženě kolem 40 až 50 let. Ale první příznaky můžete pozorovat již kolem 35. roku. 

Kategorie: 

Sladký neznamená zdravý - I.

V poslední době se naštěstí stále častěji objevují články a informace v různých médiích o škodlivosti cukru. Ovoce, které vždy bylo synonymem zdraví, se při pohledu na obsah cukru začíná jevit jako nebezpečná potravina. Také pečivo ve všech podobách je nositelem především obrovského množství sacharidů. Co se pečiva týče, máme co do činění s dalším paradoxem rádoby zdravé výživy.

Kategorie: 

Pitevní protokol: Veselá pastýřka Dětská svačinka se šunkou a sýrem 150 g (výrobce Hamé)

O víkendu jsme se byli podívat u známých a protože neradi “jezdíme s prázdnou”, opět jsme se pustili do výroby naší oblíbené paštiky z kuřecích jater.

Kategorie: 

Nejzdravější tuk planety?

V posledních letech se pohled na různé druhy tuků výrazně změnil. Byl to především důsledek nízkotučné mánie, která začala v USA a přenesla se bohužel i do našich krajů. A tak se nyní můžeme podívat zcela jinak i na máslo.

Máslo je podle všeho jedním z nejzdravějších tuků planety. Není to jen hromada žlutě zbarveného tuku, ale obsahuje mnoho důležitých živin, z nichž některé mají silné biologické účinky. Ovšem závisí to na druhu másla a obsahu těchto živin, jejichž množství se velmi liší v závislosti na tom, co krávy jedly.

Kategorie: 

Pšenice a inzulín

O inzulínu jsme již slyšeli  spoustu důležitých informací. Především to, že právě tento hormon je zodpovědný za odbourávání cukru z organismu, že jeho abnormální zvyšování působí neblaze na celou hormonální sféru, kde se potom zákonitě musí snižovat další hormony, jako jsou růstový, sexuální a také hormony štítné žlázy. Jeho přemíra také neblaze působí na hormony slinivky, které stimulují přebytečnou výrobu žaludečních šťáv, což vede k vředovým a jiným onemocněním.

Kategorie: 

Stránky