Výživa

Flora a zdraví srdce - je to vůbec možné?

Původně jsem tento příspěvek zamýšlel sepsat jako pitevní protokol, ale protože jsem již jeden na další “dobrůtku” z dílny Unileveru, Ramu, napsal a z pohledu rozboru bych mohl prakticky využít funkcí CTRL+C a CTRL+V, raději volím klasický příspěvek upozorňující na další úskalí konzumace těchto nepřirozených tuků.  

Kategorie: 

Další “Mnichov”, tentokrát v Americe

Někteří z vás možná zaznamenali zmínku o tom, že americkou Sněmovnou reprezentantů, obdobou naší Poslanecké sněmovny, prošel před více jak měsícem tzv. DARK act (z anglického Deny Americans the Right to Know, volně přeloženo jako “odepřete Američanům právo vědět”). Některé státy si totiž “dovolily” na lokální úrovni uzákonit povinnost označovat přítomnost geneticky modifikovaných surovin (GMO) v potravinách.

Kategorie: 

Nestlé Fitness - o 30% méně cukru

Neodolal jsem. Když jsem reklamu na novou recepturu snídaňových cereálií Nestlé Fitness viděl poprvé, řekl jsem si, že ji budu ignorovat. Za tento pitevní protokol mohou marketéři Nestlé a jejich nehorázná schopnost lhát o produktech, které propagují…

 

 

Složení

Kategorie: 

Rýžový olej, ano či ne?

Možná jste sami zaznamenali nováčka na regálech s oleji - olej z rýžových otrub/klíčků. Některé obchodní řetězce se navíc snaží podpořit prodej zaváděcími cenami a jak je obvyklé, využívají pouze jeden konkrétní prodejní argument. Bez toho, aby zákazníkům předložily všechny plusy a mínusy a nechali rozhodnutí, zda produkt koupit či ne, na něm. Byl jsem osloven dvěma z našich čtenářů, abych se k oleji z rýžových otrub vyjádřil z pohledu jeho využití ve zdravé kuchyni.

Kategorie: 

Olivový olej proti rakovině?!? Ano!!!

Extra panenský olivový olej (EVOO) patří od samého začátku mezi preferované zdroje tuků (patří mezi mononenasycené, i když obsahuje i část nasycených MK) a jak jsme se již několikrát zmiňovali, poslední dobou se potvrzuje, že je vhodný i pro lehkou tepelnou úpravu.  

Kategorie: 

Černý rybíz, zapovězené ovoce

Někdo ho miluje, jiný ho nemusí. Ti druzí obvykle nemají rádi kyselé ovoce jako takové nebo si v případě černého rybízu (Ribes nigrum) stěžují na “vůni” myšiny. Patříte-li do té první skupiny, pak vězte, že černý rybíz není jen výborným zdrojem vitamínu C (ve 100g je ho 181 mg, což je 302% doporučené denní dávky), ale i vitamínů A a E (5%), manganu (13%), železa, draslíku (9%), vápníku, hořčíku a fosforu (6%). Díky poměrně nízkému obsahu cukrů (ve 100 g najdete cca 3 g fruktózy a 3 g glukózy) a převaze vitamínů, minerálů a fytonutrientů patří k námi preferovanému ovoci.

Kategorie: 

Nasycené či nenasycené

Tak jak to vlastně s těmi tuky je? Sice jsme se tématu v našich příspěvcích již vícekrát dotkli, ale stále nemá každý čtenář jasno. Pojďme se tedy na dané téma podívat znovu, zase trochu z jiného úhlu.
 
Tři důležité fakty, které opakujeme každému na potkání:

Tuky přijaté v potravinách

1) prioritně netvoří tuky v těle
2) jsou pro nás důležité
3) nepředstavují nutně zlo

 

Kategorie: 

Sladký neznamená zdravý - II.

Rád bych dnes navázal na první část příspěvku o sacharidech. V současné době žijeme v zajetí sacharidů. Jako houby po dešti se množí cukrárny, pekárny, výrobny těstovin a ovocných šťáv. Bílá mouka je základní potravinou každé kuchyně. Cukr se používá při konzervaci mnoha potravin.

Kategorie: 

Stránky