Jak zrychlit metabolismus

 

Ano, ti znalejší z vás již z názvu pochopili, že tentokrát se budeme tématicky točit kolem snižování váhy. Z našich příspěvků již víte, že nejsme zastánci rychlého hubnutí a v podstatě ani hubnutí jako hlavní cíl většinou nepodporujeme. Za nás by měly být na prvním místě zdraví a spokojenost. Což jsou vlastně dvě nejdůležitější podmínky jakéhokoli hubnutí. 

Nejsme-li zdraví, tak nám stále v hubnutí něco překáží. Musíme svoji pozornost věnovat větším či menším zdravotním obtížím. Možná horší jsou ty menší potíže, protože se je lidé snaží buď ignorovat nebo řešit sami. Není-li ale člověk skutečně znalý věci, tak stejně jako většina odborných lékařů tzv. hasí drobné požáry a neřeší příčinu z hlediska celku. 

Nejsme-li spokojení nebo ještě hůře, jsme-li ve stresu,  tak naše tělo obvykle urputněji drží to, co se mu podařilo za delší či kratší dobu získat. 

Existují ale osvědčená pravidla, která můžete bez obav aplikovat a která mohou významně pomoci s úbytkem hmotnosti. Jak už název článku vypovídá, měli bychom usilovat o zrychlení metabolismu. A jak na to?

 

Co metabolismus zrychluje:

  • nevynechávat jídla, která pravidelně jíte (dodržovat stejný počet jídel každý den) 
  • kvalitní druh stravování
  • dobrý vztah k pohybu a přírodě
  • nejíst alespoň hodinu po cvičení, tréninku nebo jiné fyzické aktivitě (tělo bude brát ze zásob těla) + pít jen čistou vodu
  • vypěstovat a udržovat dostatek svalové hmoty a přirozené hladiny testosteronu vhodným silovým tréninkem 
  • postupné odbourávání viscerálního tuku
  • dostatek kvalitního spánku 
  • 1/2 grapefruitu před snídaní anebo použijte tento recept
  • 1/2 lžičky mleté skořice nebo zázvoru (přidat každý den do jídla)
  • 1-2 polévkové lžíce panenského olivového oleje (přidat každý den do jídla)
  • přidat několikrát týdně do jídla pálivou papriku či kajenský pepř
  • jak to jde, přidávat do jídla kurkumu
  • přiměřený pitný režim (ani o vodě však neplatí, že čím více, tím lépe)
  • ve své domácnosti i svém okolí dávat přednost citrusovým vůním

 

Co metabolismus zpomaluje:

  • vynechávání jídel a narušení běžného režimu
  • rychlá redukční nebo nevhodná dieta 
  • špatný druh stravování 
  • nedostatek spánku i snížená kvalita spánku 
  • nedostatek svalové hmoty a testosteronu
  • nedostatek pohybu
  • přejídání se
  • nadváha a obezita
  • nedostatečný pitný režim
  • glutamát sodný
  • aspartam 
  • květinové vůně
  • některá antidepresiva
  • některé hormonální přípravky

 

 Dávejte si pozor i na skryté varianty glutamátu, resp. na následující složky uváděné na obalech jídel: 

 

- extrakt z kvasnic (yeast extract)
- autolyzovaný extrakt z kvasnic
- hydlozyzovaný pšeničný protein
- všechny hydrolyzované proteiny, jako jsou hrachový, kukuřičný, hydrolyzovaný lepek

 

I když zatím není nikde jasný seznam těch "éček", které nám metabolismus zpomalují, je chytré jejich množství obecně i z jiných důvodů v potravě co nejvíc eliminovat.

 

Chcete-li se snížením hmotnosti pomoci, rádi vám u toho budeme asistovat.

Díky četným dotazům nabízíme nyní oficiálně i možnost “dálkového” koučinku, i když  osobní kontakt (alespoň jeden na počátku spolupráce) může situaci urychlit.

Využijte speciální letní slevu nejen pro registrované čtenáře:-) 
 

Zdroj: částečně čerpáno z Igor Bukovský: Hubnutí bez blbnutí

Kategorie: 
Obrázek uživatele Veronika Novotná

O autorovi

Výživová poradkyně se zaměřením na výživové i zdravotní potíže u dětí, dospělých i seniorů. 

"Nechť strava je tvojí medicínou." Hippokratés