Celý archiv

Publikováno: Po, 09/07/2015 - 14:03

Původně jsem tento příspěvek zamýšlel sepsat jako pitevní protokol, ale protože jsem již jeden na další “dobrůtku” z dílny Unileveru, Ramu, napsal a z pohledu rozboru bych mohl prakticky využít funkcí CTRL+C a CTRL+V, raději volím klasický příspěvek upozorňující na další úskalí konzumace těchto nepřirozených tuků.  

Publikováno: Pá, 09/04/2015 - 17:27

Tento týden mám “rýpavou”. Neodpustím se další příspěvek na téma “zdravá snídaně”, pro tentokrát podložený velmi čerstvou studií. Navíc nebude cílit na vás, naše čtenáře, ale na vaše ratolesti. Přemýšlíte nad tím, co připravujete dětem ke snídani? Nebo při každé návštěvě supermarketu podvolíte jejich škemrání a koupíte jim cokoliv si řeknou - bez ohledu na možné následky? 

Publikováno: Čt, 09/03/2015 - 17:17

Někteří z vás možná zaznamenali zmínku o tom, že americkou Sněmovnou reprezentantů, obdobou naší Poslanecké sněmovny, prošel před více jak měsícem tzv. DARK act (z anglického Deny Americans the Right to Know, volně přeloženo jako “odepřete Američanům právo vědět”). Některé státy si totiž “dovolily” na lokální úrovni uzákonit povinnost označovat přítomnost geneticky modifikovaných surovin (GMO) v potravinách.

Publikováno: Út, 09/01/2015 - 21:59

Neodolal jsem. Když jsem reklamu na novou recepturu snídaňových cereálií Nestlé Fitness viděl poprvé, řekl jsem si, že ji budu ignorovat. Za tento pitevní protokol mohou marketéři Nestlé a jejich nehorázná schopnost lhát o produktech, které propagují…

 

 

Složení

Publikováno: Pá, 08/28/2015 - 09:36

Pokud se budeme bavit o problémech se založením rodiny, v poslední době se spíše setkáváme s problémem na straně “něžných poloviček” a jejich rozhozeného hormonálního systému, díky kterému se stává pro pár splození potomka takřka nemožné. Nesmíme ale zapomínat, že problém může být i na straně nás, mužů…

Publikováno: St, 08/26/2015 - 13:17

Jakého výrobku dennodenní potřeby se ročně vyhodí stovky tun? A naprosto zbytečně se vyrábí z plastu? Nic vás nenapadá? Ano, týká se to zubních kartáčků. Možná se to nezdá, jsou malé a lehké, ale používáme je všichni a musíme stále vyhazovat a kupovat nové. Znovu a znovu z plastu.

Publikováno: St, 08/26/2015 - 13:15

Možná jste sami zaznamenali nováčka na regálech s oleji - olej z rýžových otrub/klíčků. Některé obchodní řetězce se navíc snaží podpořit prodej zaváděcími cenami a jak je obvyklé, využívají pouze jeden konkrétní prodejní argument. Bez toho, aby zákazníkům předložily všechny plusy a mínusy a nechali rozhodnutí, zda produkt koupit či ne, na něm. Byl jsem osloven dvěma z našich čtenářů, abych se k oleji z rýžových otrub vyjádřil z pohledu jeho využití ve zdravé kuchyni.

Publikováno: Út, 08/25/2015 - 13:20

Extra panenský olivový olej (EVOO) patří od samého začátku mezi preferované zdroje tuků (patří mezi mononenasycené, i když obsahuje i část nasycených MK) a jak jsme se již několikrát zmiňovali, poslední dobou se potvrzuje, že je vhodný i pro lehkou tepelnou úpravu.  

Publikováno: Ne, 08/23/2015 - 23:09

Někdo ho miluje, jiný ho nemusí. Ti druzí obvykle nemají rádi kyselé ovoce jako takové nebo si v případě černého rybízu (Ribes nigrum) stěžují na “vůni” myšiny. Patříte-li do té první skupiny, pak vězte, že černý rybíz není jen výborným zdrojem vitamínu C (ve 100g je ho 181 mg, což je 302% doporučené denní dávky), ale i vitamínů A a E (5%), manganu (13%), železa, draslíku (9%), vápníku, hořčíku a fosforu (6%). Díky poměrně nízkému obsahu cukrů (ve 100 g najdete cca 3 g fruktózy a 3 g glukózy) a převaze vitamínů, minerálů a fytonutrientů patří k námi preferovanému ovoci.

Publikováno: St, 08/19/2015 - 16:14

V Journal of Nutrition se objevila nová studie potvrzující pozitivní vliv konzumace Omega-3 mastných kyselin z našeho oblíbeného zdroje - lněných semínek.

Publikováno: Út, 08/18/2015 - 15:09

Umělá sladidla

Publikováno: St, 08/12/2015 - 14:22

Tak jak to vlastně s těmi tuky je? Sice jsme se tématu v našich příspěvcích již vícekrát dotkli, ale stále nemá každý čtenář jasno. Pojďme se tedy na dané téma podívat znovu, zase trochu z jiného úhlu.
 
Tři důležité fakty, které opakujeme každému na potkání:

Tuky přijaté v potravinách

1) prioritně netvoří tuky v těle
2) jsou pro nás důležité
3) nepředstavují nutně zlo

 

Publikováno: Po, 08/10/2015 - 15:46

Rád bych dnes navázal na první část příspěvku o sacharidech. V současné době žijeme v zajetí sacharidů. Jako houby po dešti se množí cukrárny, pekárny, výrobny těstovin a ovocných šťáv. Bílá mouka je základní potravinou každé kuchyně. Cukr se používá při konzervaci mnoha potravin.

Publikováno: Po, 08/10/2015 - 12:22

Jak se ukazuje, stále nejsou obecně doceněné přínosy konzumace různých oříšků a semen. Proto i jejich konzumace je spíše nárazová. Uvažujme však pouze o konzumaci těchto potravin bez jejich dalších úprav typu smažení a solení. Dnes se krátce zastavíme u přínosů sladkých mandlí.

Konzumace sladkých mandlí vám dodá psychickou pohodu, mladistvější vzhled a už 10 kousků tohoto potěšení vám doplní potřebné minerály, vitamíny, antioxidanty a zdravé tuky.

Publikováno: St, 08/05/2015 - 18:03

Jaká bude první věc, když se řekne hormonální nerovnováha?

Možná si hned vzpomenete na ženy, které procházejí menopauzou, i když hormonální změny ovlivňují každého od narození až do smrti. Nejvýraznější změny se dějí, když je ženě kolem 40 až 50 let. Ale první příznaky můžete pozorovat již kolem 35. roku. 

Stránky