Celý archiv

Publikováno: Po, 11/03/2014 - 14:29

Dlouho jsem se k napsání tohoto článku odhodlával s vědomím, že můžeme přijít o část čtenářů. Snad nemusím dodávat, jakého pohlaví. Češi patří v pití piva mezi světovou špičku a tato z mého pohledu nepříliš lichotivá pozice je viditelná na každém kroku - stačí se jen poohlédnout kolem sebe a zjistíte, že se pořekadlem “pivo dělá hezká těla” řídí spousta mužů v Čechách. A v tomto případě bych nevinil pivovary a miliony, které lijí do reklamy. Je to spíše o tom, která značka urve větší část trhu, než o tom, že by měly primárně peníze sloužit k zamezení odlivu zákazníků.

Publikováno: Po, 11/03/2014 - 10:03

Začnete-li ráno se "zdravou" snídaní ve stylu pomerančový džus, cereálie s odstředěným mlékem nebo celozrnný toast s máslem - pak máte vážné potíže se spalováním tuku!

Jíte-li takovou snídani, vaše hladina cukru v krvi stoupá a vaše tělo UKLÁDÁ TUK CELÝ DEN místo, aby ho spalovalo. Je to dokonce ještě horší: s touto “obvyklou snídaní” nedostáváte dostatek bílkovin, abyste nastartovali ráno svůj metabolismus.  

Publikováno: Po, 11/03/2014 - 09:40

Pokračuji s dalšími třemi důvody, proč snížit (= ne úplně eliminovat) spotřebu luštěnin. V prvním díle jsem upozornil na tři nejpádnější důvody, proč tak učinit a všechny se zabývaly konkrétními sloučeninami, které luštěniny obsahují a které mohou způsobit problémy při trávení. Dnes bych se rád věnoval důvodům, které nejsou tak zřejmé a pro mnohé z vás možná překvapivé. Proč překvapivé? Minimálně první dva argumenty, které níže předkládám, jsou v rozporu s tím, co jste doposud slyšeli...

 

Publikováno: Pá, 10/31/2014 - 09:37

Ne, nezpůsobí vám rakovinu a neochudí jídlo o živiny.

"Pokaždé, když dám jídlo do mikrovlnné trouby, moje spolubydlící se vyděsí a odejde z pokoje. Říká, že to není jen únik radiace, ale že ničí živiny v potravinách a dělá je karcinogenní. To nemůže být pravda, že ne? "
—Lucas Shaw

Publikováno: Pá, 10/31/2014 - 07:54

Dnes se slaví Halloween a tak začínám s tak trochu “strašidelným” důvodem…

 


Konzumace rostlinných olejů spojena s násilným chováním

Publikováno: Čt, 10/30/2014 - 13:03

Ne, nechci jít (narozdíl např. od rafinovaných rostlinných olejů a margarínů) do extrému a označovat luštěniny za něco nepatřící do naší stravy. Taková čočka na kyselo s volským okem je přeci pochoutkou, zvlášť pokud si jí připravíte sami a správným způsobem ;-) Chtěl bych jen upozornit na určitá úskalí nadměrné konzumace luštěnin nebo dokonce na založení jídelníčku právě na luštěninách v kombinaci s obilovinami - to je z mého pohledu skutečně vražedný mix… 
 

Publikováno: St, 10/29/2014 - 21:58

Tak jak? Stále máte po přečtení prvního dílu ještě nějaký ten rafinovaný rostlinný olej doma ve spížce? Pokud ano, čtěte dále. Přicházím s dalšími třemi důvody, proč se jich jednou provždy zbavit.

 

Rostlinné olej zvyšují hladinu oxidovaných LDL lipoproteinů

Publikováno: St, 10/29/2014 - 11:49

Ráno už nám bohužel teploměr neukazuje příjemné dvouciferné teploty; na některých místech můžeme vidět i hodnoty mínusové. A tak před nadcházejícím, obvykle chřipkovým obdobím je posílení imunity chytrá věc. Mějte se ale na pozoru, co se očkování proti chřipce týká. Důvody jsme uvedli v příspěvku o očkování

Cest je více, a to i když se podíváme na možnosti pravidelného užívání potravinových doplňků.

 

Publikováno: Út, 10/28/2014 - 18:11

Mám-li vybrat jen jedno jediné téma, které mne může potenciálně dostat do problémů s místními úřady a (velmi) mocným lobby, pak to bude problematika tuků, resp. rostlinných olejů vs. živočišných tuků.

Publikováno: Po, 10/27/2014 - 13:12

Paraziti jsou v našich životech více obvyklí, než si uvědomujeme. Teď nemyslím parazity lidské, ale malé, často okem neviditelné, živočichy. Existuje jich neskutečně velké množství. Každý z nás ve svém těle nějaké parazity hostíme, i když si to neuvědomujeme. Chceme-li jít ve faktech o krok dále, většina lidí na světě trpí nepříznivými zdravotními problémy způsobenými parazity. 

 

Česnek

Publikováno: Po, 10/27/2014 - 09:45

Možná jste si sami všimli, že se Vám pod jednotlivými články objevuje jedna z novinek - sekce "související články", kde najdete naše předchozí příspěvky na podobné téma. Rychle se tak bez dalšího hledání dostanete k dalším informacím z minulosti, které vám pomohou rozšířit si znalosti o dané problematice ;-)

Publikováno: So, 10/25/2014 - 19:18

Výsledky naší poslední ankety ukázaly, že 54% z hlasujících má nějaké problémy se zdravím.  Ve světle skutečnosti, že vaše zdraví je jen ve vašich rukách, se můžete pokusit se svými potížemi něco udělat. Chcete-li opravdu ve svém životě něco změnit, nabízíme vám pomoc. Prvních deset zájemců bude mít první konzultační hodinu zdarma. Máme-li být profesionální, musíme se s vámi vidět alespoň jedenkrát osobně - ideálně právě při prvním setkání, od kterého se odvíjí další postup.

Publikováno: So, 10/25/2014 - 09:16

Při pondělku jsem tu s poslední částí týkající se možného nedostatku vitamínu B12 při důsledném dodržování vegetariánské stravy a stejně jako v předchozích dvou částech zde a zde začnu hned s přehledem dalších zdrojů tohoto pro život nezbytného vitamínu a uzavřu jí krátkých s

Publikováno: Pá, 10/24/2014 - 10:22

Navazuji na včerejší úvod k problematice potenciálního nedostatku konkrétních živin u vegetariánů a ještě předtím, než se dostanu k jednotlivým krokům, jak právě u vitamínu B12 této hrozbě předejít, přidám ještě trochu “chemie” ;-) A protože jsem se jako obvykle rozepsal víc, než jsem původně předpokládal, můžete se těšit ještě na třetí část, kde vám představím další dva neživočišné zdroje vitamínu B12 a tak trochu rozeberu bio vstřebatelnost vitamínu B12 z rostlinných zdrojů.

 

Publikováno: Pá, 10/24/2014 - 10:15

Ledviny nejsou tak často v centru zájmu, jako je tomu u srdce a jater, ale jsou pro naše celkové zdraví neméně důležité.  Ledviny pomáhají odstranit zbytečnou vodu, odpadní látky a toxiny z těla ve formě moči a také udržují rovnováhu tekutin a elektrolytů v těle. Níže vidíte deset potravin, které je dobré jíst proto, aby ledviny byly zdravé a co nejlépe fungovaly. 

Stránky