20 přínosů skořice

Možná ještě někteří z vás neobjevili všechny plusy tohoto nenápadného koření. Je tedy čas si je zopakovat.

1. Snižuje cholesterol

2. Snižuje hladinu cukru v krvi, napomáhá při procesu hubnutí & léčí cukrovku 2.typu

3. Chrání před nemocemi srdce

4. Bojuje proti rakovině tím, že snižuje bujení rakovinnových buněk u leukémie a lymfomu

5. Tradičně je využívána k léčení bolestí zubů & proti nepříjemnému dechu.

6. Pomáhá léčit většinu variant chronického kašle, nachlazení a čistí dutiny.

7. Povzbuzuje aktivitu mozku & pomáhá s odstraňováním nervového napětí a ztráty paměti.

8. Má protiplísňové, antibakteriální, antivirové, antiparazitální & antiseptické vlastnosti a proto je účinná v boji proti kvasinkovým infekcím, žaludečním vředům a vším.

9. Přináší úlevu při křečích a jiných ženských obtížích během periody.

10. Obsahuje protizánětlivé složky, které pomáhají snížit bolest a záněty spojené s artritidou.

11. Je účinná při zažívacích obtížích, nevolnosti, zvracení, bolestech břicha, průjmu a nadýmání.

12. Je přirozeně močopudná, napomáhá při vyměšování a úniku moči, proto snižuje infekce močových cest.

13. Cinnamaldehyd ve skořici chrání před nežádoucím shlukováním krevních destiček.

14. Zvyšuje cirkulaci krve, která prokazatelně pomáhá při odstraňování bolesti a také zajišťuje dodávku kyslíku to tělních buněk vedoucí k vyšší aktivitě metabolismu.

15. Snižuje bolest svalů a kloubů, včetně ztuhlosti.

16. Pomáhá zvyšovat imunitu, odstraňuje běžnou únavu a zvyšuje dlouhověkost díky svým anti-aging (protistránoucím) účinkům.

17. Pasta z medu a skořice může být používána na léčení bodnutí od hmyzu.

18. Je to skvělý zdroj manganu, vlákniny, železa a vápníku

19. Přidáte-li skořici do jídla, potlačí v něm růst bakterií.

20. Přináší jídlu skvělou chuť!

 

NIKDY nezačínejte s konzumací velkého množství skořice, abyste umocnili účinek zmíněný výše. Skořice může být ve velkém množství toxická.
NEJEZTE příliš sladká a tedy i kalorická jídla jen proto, že obsahují skořici. 
PŘIDÁVEJTE skořice v menších množstvích všude, kde je to vhodné.

Využívejte cíleně přínosů přirozených složek různých potravin. V případě skořice jde navíc o levné a chutné řešení :-)

Kategorie: 
Obrázek uživatele Veronika Novotná

O autorovi

Výživová poradkyně se zaměřením na výživové i zdravotní potíže u dětí, dospělých i seniorů. 

"Nechť strava je tvojí medicínou." Hippokratés